lørdag, august 21, 2010

Next week in Jerusalem: Den kommende uka.

Et nytt studieår er i full gang på Fjellhaug. Og for ordens skyld, så har jeg nå begynt på første året av masterstudiet. Leiligheten er stort sett ferdig oppusset, og innvielsesfesten er vel overstått. Torsdag-fredag var vi dessuten på den årlige bli-kjent-turen til Nordmarkskapellet, og jeg må si at jeg synes årets kull (både på bibelskolen og misjonshøgskolen forøvrig) virker både interessant og morosamt.

Men jeg får nok vente litt til med å bli bedre kjent med dem. Det har seg slik at i kveld reiser M4 (altså min klasse) til Israel på studietur i forbindelse med faget Israels historie og arkeologi. Her blir vi frem til mandags kveld, og skal i løpet av turen studere både den ene og den andre ruinen. For mitt vedkommende blir dette første gang jeg setter foten i det lovede land, og det knytter seg dermed ikke mindre spenning til turen av den grunn.

Datamaskinen blir medbrakt, og forhåpentligvis blir det noe å skrive hjem om i løpet av uka som kommer. I mellomtiden: Shalom!

7 kommentarer:

Belcker'n sa...

"Bring me back something Jewish"

Severian sa...

Klatre med måte. Og hold krukkeknusinga til et minimum. And remember: Nobody expects the passport inquisition.

Morghus sa...

Nyt turen. Er visst ganske varmt der nede no ;P

Og ta masse bilder, Jerusalem er dritpen by :)

Aina sa...

Det hørtes ut som et fantastisk spennende fag!!

Johanne sa...

åh, dokk e så heldige! God tur :)

Hallvard sa...

Blir spennande å lese.

silje sa...

stilig at dåkke reiste lørdag kveld, og skal tilbake på mandag kveld allerede! :)

Blir kjekt å følge med på bloggen! enjoy!