lørdag, april 04, 2009

Takanobu's Tokyo Tales: En bad(e)opplevelse.

Seks gutter på guttetur til Japan. En skulle kanskje ikke tro det, men en av de mest populære aktivitetene er å gå i japansk bad og kose seg en times tid. Og en av gjenganger-replikkene der er følgende:

Hvor mye har du gått ned i vekt siden sist, da?


Japan er virkelig bakvendtland. Her kan alt gå an, her er de like tøysete og rare alle mann.

I dag var vi i Nipponbashi i Osaka. I morgen skal vi på gudstjeneste. Mandag er det tur til Hiroshima. Detaljer og muligens bilder kommer etterhvert.

PS: Jeg begynner å innse at det vil komme veldig mange Tokyo Tales-poster også etter at Japanturen er overstått. Her er det mange historier å fortelle.

8 kommentarer:

Hallvard sa...

Køyr på, eg (og fleire med meg) les med stor interesse.

Eirik Brekke Hauge sa...

På det store korslaget på TV2 ska team hanne (dei fra haugesund) synga What a feeling av Flashdance. Ka tenke du på når du hørre det? :P

Nobu sa...

Hei Ingar! Det er veldig kjekt at dere har hatt det så fint i Kobe! Personlig er jeg ikke glad i japansk bad i det hele tatt. To ting fra Japan som jeg ikke savner er japansk bad og japansk sommer! God tur til Hiroshima! Håper at dere har tid til å reise til Miya-øya! Forresten har jeg et spørsmål til deg: hva slags japansk mat er mest likt av nordmenn?

Ingar T. Hauge sa...

Hallvard: Takk for det. Mange flere beretninger kommer.

Eirik: Si det. Jeg prøvde å finne sangen på karaoke i går, men de hadde den ikke. Dårlig.

Nobu: Kjekt av deg å stikke innom her, please come again.

Hva, liker du ikke bad! Det er det verste jeg har hørt, det er noe av det jeg savner mest i Norge. Sommeren kan være ille, sant nok, men under de kaldeste partiene i norsk sommer hender det faktisk jeg savner den japanske. Når det gjelder reisefølget mitt, så spiser de det meste. Favorittene er kanskje likevel Curry Rice og Tonkatsu. Frank er ikke særlig begeistret for misosuppe (som han bare kaller for flo-og-fjære-suppe), men ellers glir det meste lett ned.

Andreas sa...

Er det FOR VARMT i Japan? :D

Nobu sa...

Dusj er nok for meg! Min gode venn Hallvard er glad i bad,kanskje han er mer japansk enn meg!! Nå takler jeg ikke varmen i japansk sommer lenger,så det er best for meg å unngå å dra dit mellom juni og september. Det ser ut til at nordmenn ikke er så glade i tradisjonell japansk mat som er så annerledes enn norsk mat.Både Curry og Tonkatsu kom til Japan på 1800-tallet og ble regnet som vestlig mat! Kos dere i Japan!

Ingar T. Hauge sa...

TCK: For varmt i Japan? Ikke i disse dager. Om sommeren vil nok noen si det, men som jeg sier det: Det er ikke varmen, men fuktigheten, som tar livet av deg.

Ingar T. Hauge sa...

Nobu: Sant nok, det er kanskje ikke det mest ur-japanske de har falt for. Selv synes jeg det meste fra sashimi til ramen og udon smaker aldeles nydelig. Men natto og tempura staar jeg over (sistnevnte fordi jeg ikke er veldig begeistret for reker i det hele tatt).