onsdag, september 30, 2009

Omtaler av Uncharted 2: Among Thieves

Tidligere denne måneden spilte jeg gjennom og anmeldte Uncharted: Drake's Fortune til PS3. Nå er oppfølgeren like rundt hjørnet. Og anmeldelsene så langt lover svært godt.

VG Nett skriver: "«Uncharted 2» er både et teknisk og grafisk vidunder, en studie i spillutvikling som håndtverk, en heidundrende actionfest, en storslagen oppdagelsesferd og en feiende flott historie." Terningkast 6.

Spillmagasinet Spill.no skriver: "Naughty Dog serverer en deilig lapskaus med ingredienser fra både filmens og spillenes verden. «Uncharted 2: Among Thieves» er et pliktkjøp for PS3-eiere og en vinner under juletreet." Terningkast 5.

Dagbladet.no stiller med overskriften "På høyde med det beste fra Hollywood" og skriver: "Det er sjelden jeg etterlyser dødtid i et dataspill. Som regel vil jeg at det hele tiden skal skje noe, slik at handlingen ikke stopper unødvendig opp. Et stykke uti «Uncharted 2: Among Thieves», merket jeg imidlertid behovet for en pause. Ikke fra selve spillet, bevares - alt jeg ville var å spille videre. Ønsket var en aldri så liten stopp i de vidunderlige, velregisserte actionscenene så jeg kunne få tid til å se meg litt rundt." Terningkast 6.

Spillbloggen Kotaku skriver: "I'm not one to say something is the best ever or to dole out perfect scores, and Uncharted 2 does have its share of trivial issues, but to date, Naughty Dog's second adventure with Nathan Drake appears to be the best experience hitting a console this fall."

Noe for oss PS3-eiere å se frem til mens vi venter på Final Fantasy XIII, altså. Og for ordens skyld: Uncharted 2 slippes ut 14.oktober i Norge.

3 kommentarer:

Frank sa...

Så det vil si at eg har 1 dag på å fullføre Uncharted 2, før eg setter igang med Brütal Legend som kommer ut den 15 okt. Det blir en travel spillhøst, men "heldigvis" ble Bioshock 2 utsatt til 2010

Ingar T. Hauge sa...

Jepp. Heldigvis regnes Uncharted 2 for å være et kort spill, som originalen - anslagene varierer mellom 8 og 11 timers spilling. Så du rekker å spille det ferdig på en dag, hvis du setter av hele dagen:-)

For min del tar jeg Brütal Legend først, ettersom jeg satser på å låne Uncharted 2. Deretter er det Tekken 6 den 30.oktober, Assassin's Creed II den 17.november og Resident Evil: The Darkside Chronicles i slutten av november. Og inne iblant dette her bør jeg også en eller annen gang få spilt Mass Effect, studere og sosialisere. It's a hard life:-)

Unknown sa...

Øystein Furevik fra Gamer.no elsker visst ikke spillet. Bra, men kunne vært bedre, når dessverre ikke opp til eneren.