mandag, mars 03, 2008

World of Ingar anbefaler: Audiosurf.

Det blir mye skriving om spill idag. Her skal jeg bare komme med en liten anbefaling av et interessant spill: Audiosurf.

Konsept: Du velger en hvilken som helst sang du måtte ønske som du har lagret på datamaskinen. Spillet vil da lage en "bilbane" ut ifra sangen, og på dette banen kjører du et svevebil (noe ala F-Zero eller Wipeout). Mens du kjører skal du samle på fargede blokker og samle dem i rader for så å få dem til å forsvinne (høres dette ut som Tetris?) og slik samle poeng. Den samlede poengsummer legges så ut på nettet, og du sammenlignes med spillere over hele verden. Det forutsatt at andre har spilt samme sang som deg, selvsagt.

Det beste med spillet er at musikken er garantert etter din smak, da det er du som velger den selv. Det er også veldig kort og greit spill - du trenger bare spille en sang nå og da for moro skyld. Og - dette er kanskje det beste - spillet koster bare $9,95. Kjøpes kun på spillsiden Steam. Jeg fikk det i forsinket julegave av Martin, og det har absolutt falt i smak.

3 kommentarer:

Frank sa...

F-Zero meets Tetris, meets Guitar Hero, meets syretrip! Dette spillet e helt fantastisk. En casual gamers drøm.

Kathrine Løsnesløkken sa...

Wohoo! Dette er et spill til og med JEG liker :-D!

Unknown sa...

Forhåndskjøpte dette over Steam, ja. =D Jeg digger det. Det kuleste er at spillet til og med tar FLAC-filer! Jeg tenkte jeg skulle skrive en liten omtale og legge ut på bloggen når jeg ble mer kjent med spillet, vi får se.