lørdag, mars 11, 2006

Spillørdag

Endelig skjer det noe utenom det vanlige i mitt ellers rutinebaserte liv. Denne helga har jeg huset for meg selv, så i dag var det duket for stort vennebesøk hos meg. Vel, stort og stort, tilsammen var det bare Jakob (han som jubler), Are (han blonde som sniker i kortene mine) og meg selv, men for oss var det en stor dag.

Som ellers når Ingar har venner på besøk blir mye av aktivitetene spillrelaterte (for å sitere min venn Lars Kristians ord: "Spill? Er ikke det typisk Ingar."). Det hele begynner med en solid dose Gamecube-spilling, i all hovedsak Soul Calibur II og Starfox Assault. I SC er det, som i Tekken 5, meget fort gjort å bli irritert på Jakobs multitalent innen fightingspill. Men heldigvis er det mitt spill, så noen seiere ble det heldigvis, etterhvert flere og flere.
Etter en god runde med Cube var det på tide med Settlers, et av mine favoritter når det gjelder brettspill. Spillet ble kun avbrutt av Grandiosa med Simpsons på TV som tilbehør. Også her vant Jakob, selv om Are hadde vunnet når det ble hans tur. Jeg lå dessverre lenger bak. Jeg var blå, Jakob var hvit og Are rød, så på bildet kan du se cirka hvordan ting lå an mot slutten.

Så ble det litt mer Gamecube, denne gangen en del Mariokart: Double Dash. Her kom jeg endelig til min rett. Vant de fleste VS-banene, men slet litt mer med Battle-banene. Så spilte vi kortspillet Bonanza for en gangs skyld, et spill som faller de fleste i smak. Her fikk både Are og jeg 22 poeng mot Jakobs 20. Til slutt tok vi en ny dose Simpsons og Soul Calibur II, og til min store overraskelse vant Are over meg fire ganger på rad. La oss si at han fant seg en favorittfigur jeg ikke var særlig vant å slåss imot.
Alt i alt var det en hyggelig dag, med nære venner og mye moro. For utenforstående kanskje en smule latmannsparty, men for oss som var der var det helt topp.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå.... Høres ut som om dokker har hatt det gøy!! Kan eg være med neste gang!?

Anonym sa...

kult;)si når det er en gang til da;)Hehe.. snakkast

silje sa...

Fantastisk. eg trur det er den største dosen av spill innenfor ein dag eg noen gang har sett. No skal det nevnes at eg ikkje er særlig til spiller. Fikk overdose av Ligretto i førsteklasse, og siden da...

grøss.
Håper du har en fin søndag!

Andreas sa...

Oh man, det frister jo nesten å ta turen over fjellet! .. men bare nesten.. ;) Virker som dere har det fett ihvertfall.


A.

Liv Iren og Håkon sa...

jeg spilte en del Setlers sammen med Kunt Espen (den tradisjonelle "nabogutten") da vi var mindre.. Det var kjekt det! Men kan ikke si at det er blitt så mye brettspill i et siste.. Jeg er kanskje et alt for sterkt konkurranse menneske og da.. Jeg kan bli litt VEL engasjert.. hehe

Ingar T. Hauge sa...

DU er konkurransemenneske?!? Tror nok jeg slår deg ganske sterkt på det punktet, Liv Iren

Liv Iren og Håkon sa...

hehe. Så har du aldri spilt noe spill med meg heller da. Tro meg, kan bli LITT FOR engasjert!

Anonym sa...

slår du meg i Soul Calibur II e du flink. Settlers e da litt verre med (med min uflaks e det sjeldent at eg vinne). Mario kart kan vera kjekt, berre eg får vinna eit par gonger i begynnelsen :P
Skulle ønska eg kunne vert med ein gong.
Du ska vel ikkje ha ein anime kveld ein gong då?