tirsdag, april 07, 2009

Takanobu's Tokyo Tales: Hanshin Tigers, altså!


Jeg er helt i ekstase. Live på japansk TV har jeg sett en baseballkamp mellom Hanshin Tigers og Hiroshima Carp. Og fra å ligge under 10-5 ved inngangen til 8. omgang snudde Tigers det til 10-11-seier på de to siste omgangene. Og det var på håret de fikk inn det siste poenget.

Det er godt jeg ikke har tilgang til dette på norsk TV. Ellers hadde jeg vel knapt gjort på annet enn å se baseball, og dødd av spenningen innen jeg hadde fylt 30.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ingen tur for sportsidioter, sier du – men sport blir det jo likevel. =P Tror jeg er mindre sportsidiot enn deg!

Nobu sa...

Jeg vet ikke helt hvorfor, men en av mine konfirmanter pleier å ha en Tigers-genser/jakke! Merkelig greie!

Liv Iren og Håkon sa...

spenstig fyr på bildet!

Anonym sa...

Jeg ser på yahoo.jp sine livekommentarer at Kanemoto hadde half-swing på count 2-2-2 i bottom of 9th, men at dommeren dømte som "no swing" og ball. I motsatt fall hadde det vel blitt sanshin og game over på 9-10. Snill dommer!

Hvordan var sayonarahit'en? Så på nettet at det var en 2BH som fikk Toritani hjem fra 1st. Han er kjapp, vet jeg, men var det close, eller?

Ingar T. Hauge sa...

MiSP: Husk at Japan er bakvendtland, og her kan alt gaa an.

Nobu: Du faar spoerre han om hvorfor. Kanskje han er fan? Sikker paa at det er Hanshin Tigers, og ikke Detroit Tigers?

Liv Iren: Det er Fujikawa, ofte regnet som den beste pictheren Tigers har for tida.

Harald: Jeg trodde dommeren doemte det som Foul, fordi det hoertes ut som Kanemoto traff ballen.

Ellers kan jeg si at det var helt giri-giri (paa norsk: paa haaret) at Toritani fikk sprunget inn til home. Ballen gikk godt ut i right field og krysset foullinjen helt oppe ved tribunen. Perfekt avslutning, og uhyre spennende. Ah, den som bare hadde vaert paa den kampen! Om bare fredagens kamp blir like spennende har vi mye godt i vente:-)

Anonym sa...

Takk for detaljene!

Ser at Tigrene vant i dag også, og at Kanemoto slo tre HRs! Tøft! Ellers synes jeg bittelitt synd på Bay Stars som har 0-5 så langt... Hadde det bare vært Giants!