torsdag, mars 11, 2010

Live from Africa: Dagen før avreise - gleder og sorger.



Vel, kjære blogglesere: I morgen, eller nærmere bestemt i natt kl 04:15 går taxien fra Fjellhaug, deretter går turen til Gardermoen, Amsterdam og deretter til Nairobi. Praksisturen har omsider kommet, og det er med gruglede jeg ser frem til denne turen.

Hva jeg gleder meg til:
+ Farvel til snøen for denne gang. Jeg er mektig lei, og tar 30 grader og høy luftfuktighet anyday.
+ En helt ny kultur, tankesett og levemåte ligger foran meg.
+ Min første tur til Afrika overhodet.
+ Å se at Kenya er mer enn bare fattigdom, nød og elendighet.
+ Å se nød, fattigdom og elendighet. Det høres kanskje grotesk ut å plassere dette under den positive kategorien, men ettersom jeg aldri har sett skikkelig fattigdom på nært hold tror jeg det kan bli en særdeles lærerik opplevelse for hele meg.
+ Å se hvordan NLM jobber i Afrika.
+ Å kjøpe meg hatt og kjøre med Landcruiser over savannen.
+ Å få litt utdannelse som ikke bare finner sted i et klasserom.
+ Ny mat, nye mennesker, nye opplevelser - aldri feil.
+ Å oppleve kenyansk menighetsliv og musikk. Ikke minst det siste.
+ Å høre på Totos Africa mens jeg faktisk er i Afrika.



Hva jeg ser mindre frem til:
- En måned uten skikkelig pianoøving.
- Final Fantasy XIII, som jeg har ventet på siden 2006, kom ut på tirsdag.
- Å være borte fra klasse og venner.
- Å ikke helt vite hva vi egentlig skal i Kenya.
- African time. Som japaner vil trolig dette bli det mest utfordrende, men jeg håper og tror at å jobbe med meg selv både før og under oppholdet skal ordne det meste.
- Å reise via Charles de Gaulle på veien hjem. Den flyplassen er et mareritt.
- Å prute. Jeg er elendig til den slags.
- Håper og ber dessuten om at matforgiftningen uteblir.

Kjære venner: Følg med på bloggen, så skal jeg oppdatere denne så godt jeg kan. Hvor mye internettilgang det blir i Afrika er heller tvilsomt, men jeg lover å oppdatere når muligheten er der. Husk også på Kristoffer og meg i deres bønner.

PS: Også andre M3-ere rapporterer fra sine praksisopplevelser. Følg med på Kathrines blogg og les om deres opplevelser i Peru. Mongoliagjengen har, såvidt jeg vet, ikke noen blogg.

Ingen kommentarer: