lørdag, november 29, 2008

Om Fjellhaugturneringer.

Årets to miljøarbeidere på Fjellhaug (nye stillinger fra i år av) gjør en fin jobb når det gjelder sosialiseringen på bygget. F.eks. ble det på torsdag arrangert Fjellhaugturnering i Mario Kart. Etter noen samtaler om hvordan det skulle gjøres, ble det enighet om at rundene skulle spilles både på Mario Kart 64 og Mario Kart Wii. Innledende og avsluttende runde på N64, resten på Wii. Slik skulle en finne ut hvem som virkelig var den store Mariokart-spilleren på Fjellhaug.

Og for å gjøre en lang historie kort: Jeg vant. Endelig kom altså min NM-deltakelse i Mario Kart 64 i 2000 omsider til nytte for noe.

Noen dårlige bilder følger, flere kommer kanskje senere når jeg får snakket med C.E. i idrettsklassen.

Mye folk.

Det var også mulighet for å spille Mario Kart Wii utenom turneringen.

Mario Kart engasjerer, ingen tvil om det. På storskjermen i bakgrunnen skimter vi Mario Kart 64 - det store nostalgispillet for mange.

Premien.

17 kommentarer:

Kathrine Løsnesløkken sa...

Hurra!!
Jeg vil bare si at i akkurat dette spillet er det faktisk den ROSA PRINSESSEN som er best. Peach ruler, og da særlig på motorsykkel.
Ja, egentlig er det vel de rosa prinsessene som til syvende og sist alltid får det som de vil uansett ;-).

Ingar T. Hauge sa...

Hm...stort sett uenig. I Mario Kart 64 var jeg alltid best med Yoshi, og Yoshi klarer alltid å presse tidene til Peach i Time Trials.

Når det gjelder Mario Kart Wii, derimot, så er Rosalina med. Rosalina kjører "Harley," det gjør ikke Peach. Ergo er Rosalina tøffere enn Peach.

Ellers snakker du om rosa prinsesser i flertall, men det skjønner jeg ingenting av. Ihvertfall ikke hvis du tenker Fjellhaugsammenheng: Her er det bare rosakledde jenter og Ellefsen...

Unknown sa...

NM i Mario Kart? Dette må du fortelle om.

Ellers, er det en faktisk forskjell på karakterenes egenskaper?

Eirik Brekke Hauge sa...

Fra ein ekta nintendo fan te ein aen, Gratulera

Andreas sa...

Grattis Ingar.

Hallvard sa...

Nei, får nok ikkje problem med det. Dvs. technically bør vi vel betale royalties, men det handlar vel litt om kor mange plater vi sel, tenker eg :P Vil du spele inn, kanskje?

Ruth sa...

fancy. gratulere så masse Ingar ;)
hadd vært gøy å sjedd på d ass.
savne wii-en din æ ;p

Morghus sa...

... dæsken, syns det er kjemperått at de har hatt turnering, og så vinn du attpåtil. Blir berre råere og råere. Kor mange som var med, veit du det? :D

Jo, og forresten: ser ut som at du har blitt eit offer i ein ondsinna spiral av videreført meme-smerte på bloggen min... :P

Ingar T. Hauge sa...

Misp: Det får bli blogmateriale for neste post. Tenkte som sagt jeg skulle poste noen flere bilder, så kanskje jeg kan skrive litt i tillegg også.

Hallvard: Kanskje, hvis vi får gode nok opptak som kunne brukes for å selge ei plate til inntekt for misjonsprosjektet. Jeg tror det ville vært konge.

Morghus: Husker ikke hvor mange som var der totalt, men såvidt jeg husker var det seks eller åtte innledende grupper med fire deltakere i hver. You do the math.

Severian sa...

Pfft, Rosalina er Peach overlegen på alle vis.

Frank sa...

Yoshi er, og vil alltid være best!

Hallvard sa...

Ok. Det vi kan undersøke, er om nokon vi kjenner har peiling på det. I så tilfelle trur eg det skal vere ganske greitt å spele inn altså, alt nødvendig utstyr er på Fjellhaug, faktisk, ein må berre ha ein pc med eit litt bra program til det.

Jon sa...

Konge med Kart altså. Det er så best! :)

Aina sa...

Gratulerer =)

Mario Kart er fantastisk. Jeg har riktignok bare spilt det på Supernintendo da, haha, men elsket det! Yoshi var en av de beste. Mener å huske at den soppen var god, og. Kanskje den aller beste.

Unknown sa...

Som jeg spurte om over: Er det en faktisk forskjell på karakterenes egenskaper?

Kristian Alfsvåg sa...

Hei, var innom Fjellhaug natt til mandag, men det ble desverre ikke noen anledning til aa moetes... Vi moetes en annen gang.

Ingar T. Hauge sa...

Misp: Forskjellene er ikke alltid like store, men det er forskjell på karakterene. Den mest enkle forskjellsinndelingen går etter vektklasse: Lettvekter, mellomvekter og tungvekter. Lettvektere kommer fort opp i fart, men har liten toppfart og blir lett "bøllet" med. Tungvektere har høy toppfart og bøllefaktor, men er trege å få opp i fart hvis de først stopper. Mellomvekterne ligger selvsagt imellom disse.

I tillegg er det mindre forskjeller innenfor de forskjellige vektklassene. Noen er lettere på å svinge, andre er tyngre/lettere enn andre osv. Hvem som så blir best blir likevel en definisjonssak og et meningsspørsmål. Yoshi var klart best på N64, men den posisjonen er ikke like markant lenger.

Kristian: Donmai, donmai ("don't mind, don't mind" for de som ikke er stø i Engrish). Kos deg i Japan, du heldige mann (i dobbel forstand).