onsdag, august 08, 2007

Toto über alles.

Toto kom til Haugesund, spilte og sang. Og for en konsert! Folk som har sett dem i Spektrum i 2006 hinter til at det var en smule bedre da, men det kan jeg umulig tro. Meget mulig at min fanatisme har noe å si på det, men jeg koste vettet av meg og skrek og sang av full hals - noe som kjennes idag.
Noen av sangene som ble spilt var Gypsy Train, Don't Chain My Heart, Stop Loving You, Pamela, Falling in Between, Hold the Line, Rosanna, Africa, Drag Him to the Roof...dere tar poenget. Rosanna startet forresten opp som en jazzballade, helt ugjenkjennelig, før den tok helt av slik vi kjenner det. Fett!

Tidligere har jeg definert Les Miserables på Queen's Theather i London 2005 som min ultimate musikkopplevelse i livet. Nå er den skjøvet ned til 2.plass til fordel for (i mine øyne) de beste musikkgutta noengang: Toto. Takk til Bobby, Steve, Simon, Leland, Greg og Tony, you guys rock!


Oppvarmingsbandet Jive Aces. Ja, i gule dresser, av alle ting.


Toto!



Bobby Kimball og Greg Phillinganes.



Simon Phillips med en av sine syke trommesoloer.


Steve Lukather og Leland "Lee" (Gandalv/Dumbledore) Sklar. Sistnevnte vikarierer for Mike Porcaro, som har en håndskade for tida.

Og at regnet gav seg rett før konserten begynte, ser jeg bare som en ekstra Guds finger oppi det hele.

2 kommentarer:

silje sa...

en ekstra Guds finger. Ikkje bare har Gud mange fingre. Han har en ekstra!

Bra du koste deg! Eg minnes Toto i spektrum 03 med andakt. :)

Kathrine Løsnesløkken sa...

Ååååå, I wish I was there!! For en opplevelse! For et show! Konserter er bare konge :-).