onsdag, juni 28, 2017

Valkyria Revolution

Jeg har aldri lagt skjul på at Valkyria Chronicles var ett av favorittspillene mine til Playstation 3, og de to oppfølgerne som fulgte til Playstation Portable var også gode, selv om Valkyria Chronicles II kunne bli litt teit til tider, historiemessig sett. Derimot vil jeg påstå at Valkyria Chronicles 3 til tider nesten er bedre enn det første spillet i serien, hvilket bare gjør mangelen på en offisiell engelskspråklig lansering av spillet enda mer sørgelig.

I disse dager er det endelig duket for et nytt kapittel i Valkyria-serien, og vi får nå servert en selvstendig tittel som skal føre serien inn i neste konsollgenerasjon. Selv har jeg sett såpass frem til spillet at jeg hadde det med på listen over ti spill å holde øye med i 2017.

Nå er Valkyria Revolution ute, og ... vel, det er dårlig. Rett og slett. Enten man ser på det i sammenheng med sitt opphav eller som en selvstendig tittel, er dette rett og slett dårlige greier.

Begrunnelsen kan dere lese på Gamereactor her.

Score: 4/10

Ingen kommentarer: