fredag, januar 27, 2017

30 spill vi vil se på SNES Classic Mini

Vi vet ikke på nåværende tidspunkt om Nintendo vil gjenta suksessen med NES Classic Mini (vel, "suksess" kan jo være så mangt - folk har vært desperate etter å få tak i en av Nintendos små nyversjoner av den originale NES-konsollen som kom ut i november, men antallet i sirkulasjon har vært latterlig lavt og etterspørselen derfor skyhøy). Likevel er det en liten stemme i meg som sier at en mini-versjon av den kjente og kjære Super Nintendo kommer nok, og jeg blir ikke overrasket hvis Nintendo annonserer en SNES Classic Mini i løpet av inneværende kalenderår.

Dette har fått meg til å spekulere. Sett at Nintendo kommer med en slik mini-konsoll med forhåndsinstallerte spill. Hvilke spill vil jeg da helst ha og spille på nytt?

Nok om det, listen min kan dere lese på Gamereactor her hvis dere er interesserte. Og skulle det være noen spill du mener mangler på lista, let me know.

2 kommentarer:

Hallvard N. Jørgensen sa...

Å, det hadde vore gøy med ein slik SNES Mini. Eller om ei mengd NES og SNES spel hadde vorte tilgjengelege på Switch. Då skulle til og med eg vurdert å kjøpe den :S

Ingar T. Hauge sa...

Vi vet ikke på nåværende tidspunkt hvordan retro-løsningene på Switch blir, annet enn at man får tilgang på ett spill i måneden når man betaler for nettjenesten til Switch. Ulempen der er at man kun har tilgang på det ene spillet i én måned. Med en slik løsning bør Switch også kunne stille med noe litt mer permanent i en Virtual Console-løsning, men som sagt, akkurat nå vet vi ikke.