torsdag, desember 15, 2011

Om en desembergave til meg selv

På tegneseriefronten har det ikke vært ekstremt mye å rope hurra for i høst. Sant nok, å bli invitert til markeringen for tegneseriens 100-årsjubileum i november var absolutt moro, og fremdeles trekker jeg på smilebåndet når jeg tenker tilbake på begivenheten. Men ellers har det for min del ikke vært høsten for de store utgivelsene. Pondus har glitret med sitt fravær, den nye M-samleboka var oppriktig talt noe søppel og Don Rosas samlede verker, som opprinnelig skulle vært gitt ut i juni, lar fremdeles vente på seg (her har vi ikke hørt noe siden oktober).

I slik en mørk tegneseriehøst får man dermed som regel ikke større lyspunkt enn dem man lager selv. Eventuelt kjøper selv. Derfor gikk jeg for sistnevnte i dag, og fikk endelig kjøpt det manglende mellomleddet i Asterix-samlinga mi.

Med bok nr. 3 i hendene har jeg dermed fått nok en tegneseriesamling komplett (en sannhet med visse modifikasjoner, men bok nr. 7 i serien er temmelig sjelden og vanskelig å få tak i).

Nevnte jeg at disse Asterix-bøkene er fra 80-tallet og innbundet i villsvinskinn?

2 kommentarer:

Margot sa...

Villsbinskinn? Heter ikke det stormannsgalskap, eller noe i den duren?

Uansett er Asterix en god bekjent fra barndommen :)

Margot sa...

Ojda, villsVinskinn..