tirsdag, november 29, 2011

Om juletider og julehumor

Ettersom jeg ikke har noe mer fornuftig å skrive om akkurat nå (skjønt en bloggpost om Uncharted 3 er på vei), blir dette en blablabla-bloggpost. Det er lenge siden jeg serverte en av dem nå.

- Søndag var det 1.søndag i advent, noe som betyr at jula nærmer seg med stormskritt. Også i år satser jeg på å unnagjøre det meste av julehandelen digitalt, enten over nettet eller ved å kjøpe gaver som leveres via digital distribusjon. Julestri, sa du? Hvilken julestri?

- For mange betyr advent det samme som julemusikk. For min del er jeg derimot blitt gammel nok til å tørre å innrømme at det meste av julemusikken kjeder meg. Det samme, år etter år, og det meste av det nye materiale vi har fått servert de siste årene har ikke akkurat vært mye å skryte av. Nuvel, hver sin smak...

- Det nærmeste jeg nok kommer julestri er skolearbeidet. Grovt regnet skal det skrives og leveres inn rundt 8.000 ord før 20.desember. 2.000 av dem består av en deloppgave i masteroppgave-forberedelsene, og resten er en bokrapport og en lengre oppgave i faget Religion og kultur, også mer kjent som Religionsvitenskap. Men jeg er allerede godt i gang, så det virker overkommelig.

- For de som lurer på hvordan det går med masteroppgaven, så kommer det flere oppdateringer der etterhvert. For øyeblikket holder det å nevne at jeg for tiden sitter fordypet i Narnia-bøkene når jeg har tid og overskudd.

- Det har blitt mye film den siste tiden. Noen av dem er legendarisk gode, som Gudfaren-filmene, How to Train Your Dragon og The Good, The Bad and the Ugly. Noen av dem er fullt severdige, som Up in the Air og Into the Wild. Og noen av dem er mer bisarre, som Night Watch.

Til slutt, en liten dose julehumor jeg fikk tilsendt på mail forrige uke. Jeg lo ihvertfall.

1 kommentar:

Hallvard sa...

Skriv du master om Narnia? Sjekk ut denne:

http://www.podcast-directory.co.uk/episodes/unbelievable-6-jun-2009-a-skeptic-in-narnia-06-june-2009-12270848.html

Samtale mellom to ekspertar på Narnia-universet.