onsdag, oktober 05, 2011

Om diverse og ymse

En uke siden forrige innlegg? Du verden, tiden flyr. Dette blir bare en kjapp oppdatering på ståa siden sist.

Eksamen i faget Martin Luthers teologi er vel overstått. Jeg har sjelden vært mindre motivert for et fag. Ikke fordi faget i seg selv er kjedelig; tvert imot. Men når man har hatt tilsvarende fag to-tre-fire ganger tidligere under forskjellige navn, er man ikke mye motivert for å gå på forelesning. Heldigvis har størstedelen av faget bestått av å lese kildeskriftene til Luther, noe som har vært meget moro.

Fjellhaug-turnéen til Rogaland torsdag-søndag gikk svært bra. Det var en fornøyelig tur, stemningen var på topp, møtene var gode, og ikke minst: Fjellhaug Mandskor af Lægmend hadde sin gjenopplivelse. At jeg måtte stå foran og dirigere er en annen sak, særlig med tanke på at jeg ikke har brukt kordireksjonskunnskapene mine på fem år...

De siste ukene har jeg begynt å sykle hit og dit i Oslo, ettersom jeg har fått låne en sykkel av Martin. Det er forfriskende å ta seg frem i byen, særlig nå på høsten. Med den klare og småkalde (men ikke bikkjekalde) høstluften og de fine fargene er Oslo-sykling på høsten noe som varmt kan anbefales. Dessuten sparer man penger på det.

Denne terminen skal jeg ha selvstudium i faget kontekstuell teologi. Det blir spennende å kjøre et helt fag med bare selvstudium, men det skal nok gå bra.


Ingen kommentarer: