mandag, august 22, 2011

Om skolestart og Elvis

Skolestart er et faktum. Mitt siste år på Fjellhaug er også et faktum. Det at jeg nå har gått fem år på Fjellhaug er nesten en skummel tanke. At jeg er ferdig til neste år er ikke fullt så skummelt. At jeg er blant de eldste (det være seg aldersmessig eller metaforisk sett) er vel kanskje det skumleste av det hele.

Jeg husker godt den gangen jeg begynte på Fjellhaug i 2006, og de som gikk masterstudiet var de høyt opplyste, vise og store karene. I dag ser jeg på meg selv, og føler meg verken høyt opplyst, vis eller stor (det mangler nok noen kebab-måltid før jeg kan kalle meg stor). Jeg uttrykte overfor at det nesten er skummelt. Det er nok litt feil måte å uttrykke det på. "Bisarrt" er et bedre ord, tror jeg.

I går satt Thomas og jeg og så på diverse musikkvideoklipp på YouTube. Vi satt i stillhet og age når vi kom til Elvis' fremføring av Bridge Over Troubled Water (en sang som i mitt hode lenge har vært besudlet takket være Oslo Gospel Choir). Det er vakkert og storslått, så jeg deler det her. Det har blitt mange videoklipp i det siste, men det får bare våge seg (ingen leser denne bloggen lenger uansett, så...)

1 kommentar:

Christer sa...

Leser det aller meste selv om jeg ikke kommenterer. Og setter pris på det meste av det jeg leser også. =) Keep it coming!

(Men ja, lite kommentarer er ikke alltid motiverende - litt derfor bloggen vår har lagt tørr ganske lenge.)