søndag, juni 12, 2011

Om sol og sommer

Sol har det vært før, og ferien har vart i en ti dagers tid nå. Men kombinasjonen mellom sol og ferie har det vært tynt med så langt, dersom man ser bort ifra forrige helg da jeg var syk og måtte tilbringe dagene innendørs.

I dag har tendensen endelig snudd. Sola skinner, vinden er forholdsvis laber og temperaturen passelig.

Det er tid for å gå lengre turer, spise god mat utendørs og nye en god bok sammen med en god kopp kaffe.

Ironisk nok at jeg da skulle sitte og lese ut den første boka i George Martins serie A Song of Ice and Fire. Joda, timingen er god i den forstand at den første boka i serien, A Game of Thrones, nå er blitt en suksesserie på HBO, men et uttrykk som stadig går igjen i boka er mottoet "Winter is coming." Det har jeg ikke lyst til å tenke på nå, for nå er sommerferien her.



Sommerferie for meg består blant annet i å lese det jeg selv vil. Og i sommer ser det ut til å bli mye George Martin og Umberto Eco.

Ingen kommentarer: