onsdag, juni 01, 2011

Eastern Summer: En måned igjen

Egentlig skulle jeg ha skrevet denne bloggposten i går, men før jeg visste ordet var dagen gått. Jaja, sånn kan det gå når man sitter med Funcoms gamle klassiker Den Lengste Reisen.

Uansett: I går var det nøyaktig en måned igjen. Om en måned bærer årets ekspedisjon ut på reise. Om en måned setter tre karer seg på flyet for å smake på eventyr og opplevelser. Om en måned reiser de tre reisefellene for å oppleve nerdenes Mekka/Shangri-La/Jerusalem/paradis/nirvana (stryk det som ikke passer) på jord.

Om en måned reiser jeg avgårde sammen med to venner til Japan på en treukers ferie.

De tre første ukene i juli skal vi tre reise rundt i Japan og nyte de spennende tilbudene landet har å by på. Vi skal se eksotiske templer og nydelig natur. Vi skal se businesskledde japanere gå bananas på tribunen på en baseballstadion. Vi skal spise ramen og annen japansk mat som man ellers bare kan drømme om når man sitter og ser anime. Og, ikke minst: Vi skal gå i alle nerdete butikker vi kommer over på turen. Elektronikk, spill, leker, figurer, anime...you name it!

Undertegnede skal være reiseleder/guide, og jeg må si at nå som det meste av planleggingen er i boks kjenner jeg at jeg gleder meg. Oppdateringer vil det selvsagt komme mange av underveis (Japan er ikke akkurat et land der tilgang på internett er mangelvare), so stay tuned!

3 kommentarer:

Johanne sa...

fytti, for et sinnsykt fint bilde!

Hørres ud som ein herlige sommarferie! :)

Christer sa...

Japantur med deg som reiseleder er nok helt toppen! ;)

Ingar T. Hauge sa...

Johanne: Bildet viser Kinkakuji, bedre kjent som Gullpagoden i Kyoto. Det er faktisk ekte gull den er dekket av. Vi satser nok på å få sett den mens vi er i Kyoto.