lørdag, april 02, 2011

Om et par skolespøker

1.april får mindre og mindre konsekvenser for mitt vedkommende. Ikke lar jeg meg narre noe særlig lenger, og å narre folk på 1.april er uansett ikke noe moro ettersom de er mentalt forberedt på det (en tilfeldig dato som f.eks. 27.oktober er derimot helt ideell for en practical joke).

Skjønt, noen gode spøker dukker det opp her og der.

Danielsen videregående skole, hvor pappa er rektor, informerte i går om at skolen kom til å skifte navn til Hauge videregående skole, ettersom epoken hvor en Danielsen var rektor på skolen nå var over. Han understreket likevel at navneendringen ikke pekte på ham selv, men på Hans Nielsen Hauge. En konkurranse hvor en ny skolelogo skulle designes ble utlyst. Kommer dere til å poste idéforslagene på nettsidene deres, pappa?

Her på skolen har internett vært borte i nesten to uker (og, uten at det kommer som en overraskelse, er det ingen som vet når det kommer tilbake igjen). Dette har noen benyttet som anledning til å henge opp litt ekstrainformasjon (med en kreativ engelsk oversettelse attåt):

2 kommentarer:

HelgeB sa...

Det er det samme for meg. Eg har blitt utsatt for en virkelig bra på ungdomsskolen, ellers har eg stort sett klart å holde meg unna. Er litt morsomt å sjekke nettavisene og finne de dårligste forsøkene på narring. Ta for eksempel itavisen sin, der de sa de skulle bli apple-avisen.

Andreas sa...

Fjellhaugspøken begynte bra.. Og så tok det litt vel av. :P