lørdag, mars 05, 2011

Om skrivesperre

Jeg merker at akkurat nå er bloggeinteressen ikke så altfor stor. Jeg har kommet til et midlertidig dødpunkt. Ikke er livet mitt særlig begivenhetsrikt om dagene, og ikke får jeg noe inspirasjon av mediene heller. Kanskje ikke så rart: Situasjnen i Libya kan jeg altfor lite om til at jeg vil dele noen tanker om det, og ski-VM interesserer meg absolutt null, til tross for at jeg har prøvd aldri så mye (da er Libya-situasjonen langt mer spennende å følge med på).

Men slik er nå engang livet. Det er ikke alltid det skjer så mye begivenhetsrikt. Heldigvis gjør ikke slike dager livet mindre verdifullt. Om ikke annet får man ta til seg et gudsord:

Lær oss å telle våre dager,
så vi kan få visdom i hjertet!
(Sal 90:12)

Snakker om gudsord, så har Martin introdusert meg for mange glitrende taleopptak av Carl Fr. Wisløff, som ligger på nettsiden dybde.org. Ta en lytt og bli klok!

2 kommentarer:

Liv Solveig sa...

Artig at du prøvde å interessere deg for VM.. :D For meg var det omvendt: Midt i bacheloroppgave-skriving tenkte jeg at VM skulle jeg ikke bry meg om i år. Men jeg klarer ikke å holde meg unna!

Hva med spellemannspris, er det interessant? Du er jo en musikkens mann, blant annet :)

Ingar T. Hauge sa...

Forsåvidt et interessant tips, men det blir nok trolig ikke noe av det heller. Problemet med Spellemann er to:

1) Det er norsk musikk. Min interesse for norsk musikk er ikke den største i verden
2) Det er ikke 80-tallsmusikk (med unntak av hedersprisen til a-Ha), og da er det uansett ikke sååå interessant.

Sant nok, noe norsk metalmusikk og den slags er det jo, og Leif Ove Andsnes bør få en solid dose med priser etterhvert, men bortsett fra det...mæh...