onsdag, februar 16, 2011

Om valentinsgaver og portaler

Portal er et "enkelt" lite dataspill som ble gitt ut av Valve i 2007. Her skal man ved hjelp av fysikkens lover og et gevær som lager rom-opphørende portaler (warp portals om du vil) løse oppgaver inne i små testrom for å komme videre og forhåpentligvis bli belønnet med kake. Portal var et kort stykke fornøyelse på omtrentlig tre timer, men er stor moro for alle engelskkyndige over 12 år ("bevis": Flere medlemmer av det kvinnelige kjønn jeg kjenner som ellers aldri pleier å spille, uttrykker at Portal var fantastisk).

22.april i år kan vi vente oss Portal 2, ett av mine topp ti-spill for 2011. Siden mandag har man kunnet forhåndsbestille spillet via nettjenesten Steam. Mandag var tilfeldigvis også valentinsdag. I den forbindelse har utviklerne Valve laget en liten reklamevideo for Portal 2. Og hva kan jeg si, annet enn at det er festlige saker?

3 kommentarer:

Knut E sa...

Ligger og godgjør seg i steam game library folder :p

Ingar T. Hauge sa...

Pre-purchased, regner jeg med? Selv venter jeg litt og ser om jeg ikke muligens kan lure sjefene mine i GameReactor til å få anmelde det.

Ingar T. Hauge sa...

Pre-purchased, regner jeg med? Selv venter jeg litt og ser om jeg ikke muligens kan lure sjefene mine i GameReactor til å få anmelde det.