onsdag, januar 19, 2011

Om en fullbrakt samling

Det er omsider fullbrakt. Nei, jeg tenker ikke først og fremst på Jesu frelsesverk (eller jo, forsåvidt, det er nok det viktigste). Jeg tenker på et samleprosjekt som samtlige av oss Hauge-brødrene på ett eller annet tidspunkt har streifet innom hver for oss. Jeg snakker om samlingen av Jubileumsbøkene, en serie med innbundne Donald Duck-bøker spekket med kvalitetshistorier av Carl Barks.

I dag ble min samling omsider fullført. Etter årevis med sparing, innkjøp og gradvise tillegg til samlingen, kunne jeg idag erklære samlingen for fullført med alle 17 bøkene tilstede i samlingen.



Selvsagt skal ikke denne samlingen bare stå og se pen ut. Den skal leses og nytes. For er det noe Carl Barks-historiene nemlig tåler, så er det å bli lest igjen. Og igjen. Og igjen...

2 kommentarer:

Christer sa...

Huzzah!

Anonym sa...

Samler på de bøkene selv også :)

Elsker Carl Barks historiene, favoritt historien min av han er Tilbake til Klondike.