søndag, desember 26, 2010

Om juleferie og julefred

Juleferien er nå så absolutt i gang, og det slår meg som fantastisk avslappende. Kanskje ikke så rart: Sist gang jeg hadde 100% ferie må ha vært på denne tiden i fjor. Dermed er planen min for resten av ferie nettopp det: Å ta ferie. Planene består dermed i lesing, pianospilling, gaming, familiesamvær og kanskje treffe noen venner i ny og ne.

At jula er så mye mer enn bare ferie, mat, pakker og alt det andre dillet er noe vi alle er smertelig klar over. Likevel skader det ikke å minnes på det en gang for mye: Det er et troverdig ord og vel verd å ta imot, at Kristus Jesus kom til verden for å frelse syndere, og blant dem er jeg den største (1.Tim 1:15).

Men under uten like, hvoran jeg vel forstå
at Gud av himmelrike i stallen ligge må!
At himlens fryd og ære, det levende Guds ord,
skal så foraktet være på denne arme jord!

Hvi skulle herresale ei smykket for deg stå?
Du hadde å befale alt hva du pekte på.
Hvi lot du deg ei svøpe i lyset som et bånd,
og jordens konger løpe å kysse på din hånd?

En spurv har dog sitt rede og sikre hvilebo,
en svale må ei bede om nattely og ro,
en løve har sin hule hvor den kan hvile få -
skal så min Gud seg skjule i andres stall og strå?

1 kommentar:

Christer sa...

Kjekt å høre at du også endelig har ferie. Med så mange gode tilbud på Steam blir det en del spilling her i gården også! Holder nå på med Bioshock 2 (mye bedre enn eneren, som jeg egentlig ikke likte), og skal etterpå begi meg ut på Assassin's Creed 2, Prince of Persia: The Forgotten Sands og The Witcher.

Også kjekt å se at du spiller Trine – jeg kommer i skikkelig julestemning av det spillet, siden jeg spilte det rundt juletider i fjor! =)